V souvislosti s avizovanou změnou způsobu účtování dat u O2 jsem se dnes rozhodl, že u jedné SIM karty, kterou vlastní moje matka, zruším wap a internet. Možná se ptáte proč takový razantní krok. Je to proto, že moje mamka je přece jen starší člověk, který neumí zacházet s počítačem, natož s internetem. Pro zrušení dat jsem se rozhodl z preventivních důvodů. O2 totiž před 14 dny začal rozesílat konfigurační SMS, takže se datové profily wap a internet nastaví všem. Tedy i těm kteří se sami pro nic takého nerozhodli.
K vyluksování účtu na SIM kartě potom podle mě stačí maličkost nedopatřením u některých typů telefonů (např. Siemens, Nokia) stisknou dlouze 0 a datové spojení je na světě. Proto jsem se dnes kolem 11 hodiny rozhodl zavolat na infolinku operátora s tím, že zruším službu WAP, GPRS.
Když se prohlikáte automatem k deaktivování služby, tak to mají nastavené tak, že pro deaktivaci Vás to vždycky přepojí na operátora. Řekl jsem operátorce svůj požadavek - zrušit veškará data pro číslo ze kterého volám. Zeptala se mě proč, tak jsem jí řekl, že je to v souvislosti se změnou účtování od 1.8. Následně se mě zeptala odkud tuto informaci vím, že ona o ničem takovém neví, tak jsem řekl, ať se podívá na včerejší tiskové zprávy. Potud bylo všechno korektní.
Potom se operátorka odplčela a následně mi řekla, že to nechápe, proč to chci zrušit. Řekl jsem, že je to SIM staršího zákazníka (moje mamka), který internet nevyužuje. Řekl jsem, že nechci, aby se omylem připojila, když stiskne 0. Ona reagovala tak, že to prý možné není se přes nulu připojit. To už jsem trochu nezvládal a řekl jsem jí, ať si ty pohádky zkouší na někoho jiného. Že bych chtěl veškerá data zrušit.
Opět se odmlčela a následekně mi řekla, že mi může aktivovat Internet v mobilu nyní na 3 měsíce zdarma, že tam se to účtuje podle stažených dat a ne podle času (najednou si vzpomněla, zvláštní na začátku tvrdila, že o žádné změně neví… viz výše).
Já ji zopakoval, že mě nic nezajímá, jen že chci zrušit data pro dané číslo. Ona že to také může udělat, tak jestli to chci provést. Já jsem sdělil, že mi o nic jiného celou dobu nejde. Ještě jsem se zeptal, jestli mi o tom příjde SMS, prý že ano. Nyní je již více než osm hodin od požadavku a žádná SMS nepřišla.
Myslím si, že na poradě byli všichni moc dobře informovaní, protože od té doby co jsem řekl, že je to v souvislosti se změnami od 1.8. ,víc jsem neřekl, tak se jednání řádně změnilo (zvyšovala hlas, pořád že to nechápe proč to chci zrušit a nutila mi balíček za oněch 150Kč).
Přes infolinku jsem si zjišťoval, jaké služby jsou pro SIM kartu aktivní a data jsou stále vedená jako aktivní. Pokud již O2 nemá problémy se svými systémy, tak si nedovedu vysvětlit zdlouhavý proces deaktivace.
Aktualizace 10.7.2009, 9:20: Právě jsem deaktivoval data pro druhé číslo v rodině. Hovor byl o poznání klidnější co se výrazových prostředků týká. Ovšem nechyběla snaha o aktivaci Internetu v mobilu (s připomínkou 12 týdnů zdarma) a pokus o převod na tarif Na!pište a Na!hlas. Zatím stále nedošlo k deaktivaci na prvním čísle.
U O2 (Eurotelu) vždy byli zaměstnáni idi… a zmr… Co dodat? Měl jsem s nimi pár podobných zážitků. Díky Bohu, že nejsem jejich zákazník…
Tak ti lidi na infolinkách spíš lituju mají takových instrukcí že to dopadá přesně takhle. Já bych tohle nevydržel.
Co tam zkusit zavolat a hned jak to zvedne operator, tak zacit “Dobry den. V ramci zkvalitneni komunikace infolinky se zakaznikem vas upozornuji, ze hovor muze byt nahravan. A ted chci zrusit ty data.”
Já si myslím, že dělat z tohoto postupu závěry ohledně pokusu systematicky okrást zákazníky je předčasné. Na infolince vždycky byly krafky, který toho o službách věděli míň než zákazníci, takže v tomhle změna není. O funkčnosti procesů v O2 taky víme svoje - podívejte se, kolik zákazníků si za posledních měsíců stěžovalo, že jim nebyly schopný několik týdnů nebo měsíců přes urgence aktivovat služby, který jim slibovali aktivovat okamžitě. (A to se jedná o aktivace, deaktivace musí samozřejmě počkat, protože ty nejsou finančně tak zajímavé). Takže v týhle situaci je spíš zajímavý, že se jim podařilo rozchodit ty automatický konfigurační smsky. A můžete se modlit, aby od toho 1.8. jim chodil účtovací systém na to nový účtování dat. I když tam to je taky jedno: buď vám naúčtují míň nebo víc (a pak těžko budete argumentovat, že v nějaký den vám nepřišlo 10x po jednomu bajtu a že byste za ten den radši ty 2 stovky neplatili).
Deaktivace dat proběhla korektně bez otázek a vnucování dalších služeb.
Já když někam volám, tak jim důvody nevysvětluju. Je to zbytečné a situaci to jen komplikuje. Chci službu zrušit, pěkně prosím, děkuji, nashledanou.
Rvat,vyhrozovat CTUckem,rusit smlouvy a nicit vse co souvisi s o2.
3. Zivan:
Tohle je první věta kterou říkám hned po “dobrý den…”
A mám zkušenost že kvalita služeb jde ihned rapidně nahoru…
ad 3 a 8: a operator ma pravo rici, ze s nim nebude hovorit protoze o nahravani nekoho potrebujes mit svoleni dane osoby, coz operatori vuci zamestnavateli podepisuji v pracovni smlouve, se zakaznikem vsak nikoliv
Pokud si rusil data na dobijecich kartach, tak tech se zadna zmena systemu netykala, bezi porad stejne.
Operatori CALL center se musi snazit aby pri ruseni sluzby nabidli neco adekvatniho a udrzeli zakaznika, tak to proste chodi, je to obchod ac se to nekomu nemusi libit.
10: Nevím kde jste na to přišel. Z jakého zdroje máte svoje informace. Když vycházím přímo ze zdojů O2, tak v té tiskové zprávě se píše:
“Nová forma účtování mobilních dat je platná jak pro nové, tak stávající zákazníky rezidentních paušálních i předplacených služeb.”
Takže i předplacenek se to bude týkat.
Ano nabízet se služby můžou, ale ať se nabízejí slušně a ne matením zákazníka.
nechci delat reklamu, ale u vodafone porad normal klid a jinak na autora : uz deaktivovali tu sluzbu ? a co ostatni cisla, cos deaktivoval ?
No jen prihodim jednu posledni zkusenost jiz skoro rok mam u O2 aktivovany internet do mobilu a vcera dorazila faktura, kde za 52Mb bylo nauctovano 1360 Kc, tak ze to me docela rozsekalo. K memu udivu slo na infolince vsechno hladce a jen mi rekli at nic neplatim, ze daji fakturu k prepocitani. Tak sem zvedavej jak to dopadne. Ale jinak O2 nejvetsi z….
zlatej vodafone
Na tu deaktivaci bych si dával bacha, já s tím měl trable pomalu půl rok, v jednoduchosti říjen 08 jsem aktivoval balíček 3 měsíce zdarma, v polovině prosince smskou deaktivoval (přišla potvrzující sms), v lednove faktuře jsem za něj už začal platit, volal jsem na linku, prej zkontrolují a dají vědět, do týdne nic, šel jsem na pobočku, tam viděli že jsem se o to snažil smskou, ale o lince nic nenašli. Znovu voláno na linku a téměř po 4 měsících, dvou telefonech, několika sms a návštěvy pobočky mi to konečně deaktivovali. U O2 musím smrdět ještě rok, ale pak tradááá pryč, nikdy více! Taky mne celkem pobavilo když mi z ničeho nic v noci přišla sms o aktivaci roamingu, který jsem nechtěl a nechci!
Dobry den mam na vas dotas ja mam Sim kartu kterou si dlouho nedobyl a ted me ju deaktivovali co mam delat aby me opet fungovala.Predem vam dekuji za vasi odpoved
Speedyho analyzující blog využívá WordPress MU a běží na Blogy MobilMania.cz.
Vytvořte si svůj vlastní blog • Sledování přes RSS: články
a komentáře